regények Esther tollából..

2018. augusztus 28., kedd

Write Tag a Kacatos dobozból - 01. Egyszer volt, hol nem volt...





Sziasztok!

Most egy rendhagyó poszttal jöttem, de mindenképpen meg kell Veletek osztanom. :) 
Nemrégiben Eszter a cakes-coffee.blogspot  bloggere kihívott engem egy remek TAG-re, amit most örömmel el is fogadok és ki is töltök :) Már alig vártam, hogy elkészíthessem a posztot. 
Lássuk is mik a kérdések és mik a válaszaim :)


Szabályok:
  1. Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
  2. (Ha másolásvédelem van az oldaladon, jelöltjeidet irányítsd a Kacatos dobozra, innen el tudják vinni őket.)
  3. Linkeld annak a nevét, aki jelölt téged!
  4. Válaszolj a kérdésekre!
  5. Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! ;)
  6. Jelölj te is bloggereket a játékra és linkeld az oldalukat!
  7. Értesítsd őket a jelölésről!
Kérdések:
  1. Hány évesen írtad az első történeted/versed? (Amit nem sulis háziként alkottál.)
  2. Miről szólt?
  3. Ki/mi volt az oka, hogy elkezdtél írni? Honnan jött az ötlet?
  4. Ki volt az első, akinek megmutattad valamelyik művedet?
  5. Milyen zsánerben alkottál eleinte?
  6. Hogyan írnád le a kezdeti munkamódszered, időbeosztásod?
  7. Van-e valami érdekességed a kezdeti időkről, amit elmesélnél? :) 
+1 Bármit kérdezhetsz, ami az írás kezdetéhez kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)


Először is hálásan köszönöm Eszter, hogy gondoltál rám és megjelöltél. Nagy élvezettel fogok írni és válaszolni a kérdésekre. 

Kérdések: 

1. Hány évesen írtad az első történeted/versed? (Amit nem sulis háziként alkottál.)
- Furi, mert képzeljétek, 12 évesen én meséket írtam egy A/5-ös vonalas füzetbe. Nagyon aranyos kis történetek, mesék voltak, néhol akadtak versek is, de ezek nem jöttek be igazán nekem, emiatt hamar feladtam a dolgot. A mesék viszont irtó cukik voltak, talán egyiknek az volt a címe, hogy Mese az erdő állatairól, volt amelyikben verseny volt. Később aztán jöttek a komolyabb hangvételű dolgok :) 

2. Miről szólt? 
- Kb ezt a komolyabbat, amit most megosztanék, 12-13 évesen írhattam, arra is emlékszem, hogy egy szótárfüzetbe, az egyik divat újságból vágtam képeket illusztrációnak. Nos, ez leginkább egy lányról, akinek vannak ellenségei, beleszeret egy srácba, minden módon el akarják őket választani, végül happy end. 

3. Ki/mi volt az oka, hogy elkezdtél írni? Honnan jött az ötlet?
-  Nahát, ezen még nem gondolkodtam. Szerintem rengeteg szappanoperát néztem akkoriban illetve sorozatot. Ezek adták az ihletet a sztorijaimhoz. Illetve ami a legfőbb és emiatt kezdődhetett az az, hogy unokahúgommal folyton Barbieztunk, konkrét történeteket. Emiatt, hogy mindig legyen egy újabb sztori, amit el tudunk játszani, kreáltam folyton, így kezdődött azt hiszem. 

4. Ki volt az első, akinek megmutattad valamelyik művedet?
- Elsőként unokahúgom és a legjobb barátnőm

5. Milyen zsánerben alkottál eleinte?
- abszolút romantikus. Látva a szappanoperákat, visszagondolva nagyon viccesek voltak. 

6. Hogyan írnád le a kezdeti munkamódszered, időbeosztásod?
- Akkoriban sokkal több időm volt, plusz, ha hétvégéim is adottak voltak, képes voltam egy csomót írni, leginkább ez az egyik, ami lekötött. Fogtam a tollat és addig írtam, ameddig volt rá lehetőségem, időm illetve ihletem. Ami viszont a kezdetleges volt, hogy olyan rövidek voltak a fejezetek, mint kb. egy tv műsorújság ajánlója, nagyon vicces volt.  Szerencsére ez azóta megváltozott. 

7. Van-e valami érdekességed a kezdeti időkről, amit elmesélnél?
- Rettentő sokat írtam, mindig volt valami amit kitaláltam innen-onnan és rögtön fogtam egy füzetet és akár órákon is képes voltam azt írni. Emlékszem, hogy talán középiskola elsőben, a barátnőkkel mindig egymás mellett, közel ültünk egymáshoz. Ha olyan volt az óra, a pad alatt írtam a következő fejezetet, majd átadtam a füzetet elolvasásra, hogy mit szólnak hozzá. Így telt el akár egy rajz vagy irodalomóra. A szünetekben pedig mindig ötleteltünk, megbeszéltük és folytattam az írást, ha valami nagyon jót találtunk ki. 

+ 1 Volt olyan író vagy könyv, aki/ami miatt elkezdtél írni? Ki/melyik könyv volt az? (by Eszter) 
- Óóóó, ha már a kicsit összeszedettebb írásaimra gondolok, egyértelműen a Twilight. Stephanie Meyer írása, nyelvezete nagyon közel állt hozzám, annyira faltam a könyveit, hogy rögtön kedvet kaptam az íráshoz, hogyan is írjak. 


Köszönöm Eszter mégegyszer, hogy kihívtál, nagyon kedveltem ezt a bejegyzést is elkészíteni. 
Az én +1  kérdésem a következő: Vannak e olyan karakterek a történeteidben, akiket egy élő (legyen az családtag, rokon, barát, ismerős, híresség) személyről formáltad? Mik azok a tulajdonságok, amiket belevittél a történetbe? 


Akit pedig kihívok : 
- mindenki aki szeretné kitölteni :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates